Perspectief 21-3: Overige leerwerkplekken in Kiev

7 december 2017

Perspectief 21-3 is een project dat kinderen in de Oekraïne met het syndroom van Down of een andere verstandelijke beperking in de 21e eeuw perspectief wil bieden op 3 belangrijke levensterreinen: 1. onderwijs, 2. werk en 3. zelfstandig (begeleid) wonen.

In een vorig nieuwsbericht hebben we al verteld van de plannen die er zijn om een bakkerij op te richten. We hebben contact met nog 2 andere werkbegeleidingsplaatsen:

Radisson Blue Hotel in Kiev

Onlangs hebben we weer overleg gehad met de directie van het 'Radisson Blue' hotel. Dit semester wordt er weer volop samengewerkt. Afhankelijk van de doelstelling van de praktijklessen zullen onze kinderen in het hotel aan de slag gaan of komt het hotelpersoneel naar school toe.

De directeur is zeer geïnteresseerd in onze leerlingen. Ze vroeg wanneer onze kinderen van school afkomen. Dit omdat ze officieel drie mensen met een handicap op de loonlijst hebben staan, die in de praktijk nooit op komen dagen. Graag zouden we onze kinderen deze plaatsen willen bieden in de toekomst!

Hypermarkt Auchan

Ook de hypermarkt Auchan (een Frans keten) blijft onze stabiele partner. Zij hebben onlangs een eerste jongvolwassene met Down aangenomen  voor een halve werkweek. Deze jongere werkt op de bakkerij afdeling en helpt met het inpakken van koekjes. Bij hen blijven we eveneens op excursie gaan!

Terug naar het nieuwsoverzicht