Lesmateriaal nodig voor kinderen met downsyndroom

1 maart 2017

Er zijn weer goede ontwikkelingen te melden over het onderwijsproject voor kinderen met een downsyndroom. Er doen nu 21 kinderen aan het project mee en zij leren steeds meer om zelfstandig allerlei taken aan te kunnen, maar ook om op een goede manier samen te werken met anderen. De kinderen kunnen nu al vrij goed lezen en rekenen. Instructies lezen om zelfstandig te kunnen koken en bakken lukt nu al aardig, al komt het ene kind daar natuurlijk
verder in als het andere.

Er is nu in de school een praktijklokaal ingericht als een klein restaurantje en dat voldoet
uitstekend. Hopelijk is het voor sommige kinderen een opstap om straks in de horeca aan het werk te kunnen. Een groep van tien kinderen maakte voor het eerst met begeleiders een trip naar Lviv. Dat was een geweldige ervaring. Het was ook bedoeld om na te gaan in hoeverre ze zelfstandig zouden kunnen reizen. De hele reis was samen met hen voorbereid. En het werd een succes! Zowel kinderen als begeleiders hebben genoten.

Twee kinderen aan het werk

Voor veel mensen was het ondenkbaar dat dit met deze kinderen bereikt kon worden. De achtergrondkennis en het lesmateriaal voor het werken met deze kinderen moet verder worden ontwikkeld en met andere scholen worden gedeeld. Dat project wordt mede dank zij steun van OGO uitgevoerd. Ook in de komende jaren willen we dit voortzetten.

Voor oktober dit jaar staan weer een paar werkboeken gepland. Wij rekenen op onze donateurs en scholen om de uitgave daarvan ook dit jaar weer mogelijk te maken. Bij voorbaat dank voor het overmaken van uw gift!

Terug naar het nieuwsoverzicht