Hoe gaat OGO in Satu Mare helpen?

21 mei 2019

Ter gelegenheid van het 25-jarig jubileum van Stichting OGO willen wij graag een project in Satu Mare sponsoren.

In het nieuwsbericht van 20 mei jl. kunt meer lezen over Satu Mare, vandaag de concrete doelen.

Hoe gaat OGO helpen?

Binnenkort komen vijf leerkrachten en enkele managers een midweek naar Nederland om intensief kennis te maken met ons christelijk kleuteronderwijs. Bij deze studiereis willen zij ervaren hoe wij dagelijks waken over de christelijke identiteit.

OGO zal daarnaast de vertaling en het drukwerk financieren van een christelijke kinderbijbel die voor het kleuteronderwijs kan worden gebruikt.

Ook zal OGO het studiegeld betalen voor kinderen uit arme gezinnen. Door te laten zien dat zij een echte 'community' is, wil de scholengemeenschap in Satu Mare haar christelijke identiteit uitstralen. Door middel van de hulp van OGO laat zij zien dat ook minderbedeelden hartelijk welkom zijn! Dat is een uniek gebaar in dit gebied.

Klas in Satu Mare

Wat willen de leerkrachten in Satu Mare zelf leren?

In het kader van eigenaarschap heeft OGO de leerkrachten in Satu Mare gevraagd zelf te formuleren wat zij graag willen leren in Nederland. Enkele antwoorden waren:

• Het gebruiken en toepassen van nieuwe methodes, waarbij de nadruk ligt op interactie.
  • Hoe kunnen wij als scholengemeenschap de christelijke identiteit nog beter uitdragen naar onze leerlingen en studenten en wat is voor ons de essentie van christelijk onderwijs?
  • Gesprekken met bestuurders, leerkrachten en ouders om te kijken in hoeverre wij de samenwerking in Roemenië verder kunnen optimaliseren.

Team van de kleuterschool

Onderdelen van dit project doen we samen met de stichting HOE

Terug naar het nieuwsoverzicht