Terugblik van Dhr. Waterman op werk voor stichting OGO

21 augustus 2017

Oud-OGO voorlichter dhr. Waterman vertelt in het gemeenteblad van de Gereformeerde Gemeente in Goes over het werk wat hij voor de stichting heeft gedaan:

Tot 1989 hebben de Oost-Europese landen gezucht onder het communisme. Toen de muur is gevallen zijn de soldaten weggetrokken. De Hongaarse regering vroeg toen aan de Nederlandse regering of we wilden helpen het democratisch bestel weer op te bouwen. De scholen zagen er verschrikkelijk uit. Er was veel hulp nodig. Daarom is toenertijd stichting OGO opgericht. In de Oost-Europese landen ging ik van school naar school en vroeg hoeveel Bijbels en christelijke boeken ze wilden hebben. Vervolgens heeft de Gereformeerde Bijbel Stichting (GBS) jarenlang de Bijbels geschonken aan OGO. Dat werk gaat nu nog steeds door. De GBS is van grote betekenis geweest voor de scholen daar en dat is ze nu nog!

Terug naar het nieuwsoverzicht